Spørsmål og svar

Vi har samlet de vanligste spørsmålene dere har om M&D.  

 

Klippekort og abonnement

- Hva koster det?
Abonnement
Velg mellom abonnement på 1 eller 2 produkter per dag. 

1 produkt/dag, 299,- pr mnd (kr. 14,75,- pr produkt) 

2 produkter/dag, 499,- pr mnd (kr. 12,47,- pr produkt)

Klippekort
Velg mellom klippekort med 20 eller 30 klipp. 1 klipp= 1 valgfritt produkt. 

20 klipp, kr. 319 (kr. 15,95,- pr produkt)

30 klipp, kr. 435 (kr. 14,50,- pr produkt) 
Bestill her

 

- Hva skjer når vi ikke har flere klipp igjen på klippekortet?
Du vil bli varslet per e-post når dere har 2 og 0 klipp igjen på kortet. Når dere har 0 klipp igjen, kan dere logge dere inn på Min Side og bestille nye klipp. 

 

- Jeg ønsker å bytte fra klippekort til abonnement, eller motsatt. 
Per nå er ikke dette mulig å gjøre på Min side eller i bestillingsløpet, men noe kundesenteret vårt gladelig hjelper deg med. Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg å bytte: tlf. 513 71 510 eller Tinematogdrikke@Tine.no

 

- Mitt barn har abonnement og har vært borte fra skolen, må jeg betale for disse dagene?
Om barnet ditt ikke har vært på skolen eller av annen årsak var forhindret i å hente ut M&D-produkt, kan du registrere fravær på Min side og dermed unngå å bli belastet for disse dagene. 

 

- Er det noen bindingstid? 
Abonnementet er løpende og gjelder fra den dagen kjøper bestiller abonnementet til avtalen sies opp. Oppsigelsestiden er på en måned.

 

- Hvordan avslutte abonnementet sitt? 
Abonnementet kan enkelt avsluttes av den foresatte på Min Side. Oppsigelsestiden er en måned.  

 

- Vi har glemt å avbestille abonnementet etter at barnet har sluttet på ungdomsskolen, hva skjer da? 
Skulle man glemme å avbestille abonnementet vil dette automatisk stoppes av TINE dersom det har vært inaktivt i 3 måneder.  

 

- På grunn av ferier og helligdager er det ikke like mange skoledager hver mnd. Hvordan påvirker det abonnementet på 1 el 2 produkter per dag? 
Abonnementsprisen som du finner på tinematogdrikke.no er den prisen som gjelder for en hel måned uten hellig- eller fridager. Trekket hver måned beregnes ut fra fylkets skolerute.  

 

- Hva skjer om M&D avvikles ved skolen min?
Hvis M&D blir avviklet ved skolen din, vil vi automatisk stoppe abonnementet og refundere eventuell gjenværende sum. Resterende klipp på klippekort blir automatisk refundert. Dere vil få varsel per e-post dersom M&D skal avvikles. 

 

M&D-Brikken

- Hvordan får man tilgang til to gratis prøveprodukter? 
For å få tilgang til to gratis prøveprodukter, må man ha en M&D-brikke som man aktiverer på TINE M&D sin nettside. Det gjør man enten ved å bestille abonnement/klippekort eller ved å registrere at man ønsker prøveproduktene her

 

- Hva gjør vi om vi har mistet M&D-brikken?
Om du har et aktivt abonnement eller klippekort må du logge inn på Min Side og melde tapt brikke. Den blir da deaktivert og du får valget om å bestille ny brikke. Ny brikke koster kr. 95,- og vil bli sendt hjem i posten. Den nye brikken må aktiveres på Min side for at abonnementet eller klippekortet skal overføres.

 

- Ønsker du å bestille abonnement eller klippekort, men mangler M&D-brikken?
Da kan du bestille M&D-brikke hjem i posten her

 

Produktene

- Er det mye sukker i produktene?

  • Kakaomelk, eplejuice og smoothie er helt uten tilsatt sukker eller søtning. De inneholder kun naturlig sukker fra melk og bær/frukt. Dette gjelder også sesongvarianten Jordbærmelk. 
  • Koffeinfri iskaffe er tilsatt kun 0,5% sukker og inneholder ikke kunstig søtning. 
  • Mellommåltidsdrikken er tilsatt kun 3,9% sukker og inneholder ikke kunstig søtning. 

 

- Inneholder iskaffen koffein?
Nei, M&D iskaffe inneholder ikke koffein.

 

- Hvilke melkefrie alternativer har dere?
M&D eplejuice og smoothie er helt fri for melk og kan trygt drikkes av melkeallergikere.

 

- Hvilke vitaminer og mineraler inneholder produktene?

  • Drikkeproduktene som er melkebaserte er en kilde til kalium, kalsium, B12 og jod. 
  • Kakaomelk og jordbærmelk er i tillegg beriket med vitamin D.
  • Smoothien kan inngå som en av de anbefalte "fem om dagen" av frukt og grønt, og er kilde til fiber. 

 

- Hvorfor er det ikke spiseprodukter i automaten?
Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre produktutvalget,og jobber for tiden med å tilby spiseprodukter. Vi håper å kunne tilby smakfulle produkter som gir god energi i løpet av kort tid.

 

- Hvorfor har ikke M&D de kjente og kjære TINE-produktene?
TINE M&D er en ikke-kommersielt tjeneste som har utviklet egne produkter tilpasset ungdom og helsedirektoratets anbefalinger om mat og måltider i skolen. Produktene er utviklet av ernæringsfysiologer, testet og utvalgt av ungdommen selv. 

 

M&D-automaten

- Hvordan fungerer M&D-automaten? 
Med M&D brikken kan elevene enkelt hente ut de produktene de ønsker fra automaten. Eleven velger ønsket hylle, angitt med et nummer og skanner deretter brikken på maskinen, så vil produktet være klart til å nytes 

 

- Det er noe galt med automaten, hvem skal man kontakte? 
Dersom det er noe galt med automaten kontakter skolen eller eleven kundeservice på 513 71 510. Gjelder henvendelsen tekniske problemer skal henvendelsen rutes videre til vår driftspartner V:aroma som rykker ut for å rette feilen.  

 

Covid-19

- Hvilke smitteverntiltak tar dere?
Vi tar smittevern på alvor og er opptatt av at M&D skal være en trygg og hygienisk tjeneste. I forbindelse med Covid-19 har vi iverksatt en rekke smittevernstiltak for å sikre trygg bruk.

Ved alle M&D-automater har vi installert hånddesinfiserende middel og skilting som oppfordrer til bruk av dette både før og etter man har handlet. Vi har også synlig informasjon og oppmerking på gulv om trygg avstand i køen. 

Vi er opptatt av å til enhver tid følge myndighetenes anbefalinger og krav til smittevern, og vi vil raskt iverksette tiltak dersom det kommer nye anbefalinger i fremtiden. 
Se her for mer informasjon om TINEs tiltak i forbindelse med utbruddet av Covid-19.

 

- Automatene på skolen min er stengt. Hvorfor det?
Dersom M&D-automaten på skolen deres er stengt, er det en avgjørelse skolen har tatt. Med smittevernstiltakene vi tar, er vi trygge på at det er forsvarlig at tjenesten kan brukes under koronapandemien. 

Vi er jevnlig i kontakt med skolen med ønske om å bistå og tilrettelegge for gjenåpning av M&D.
Når skolen deres ønsker gjenåpning, klargjør vi automatene med smittevernstiltak for trygg bruk, og bistår gjerne med flytting av automat til andre plasseringer.
Dere vil bli varslet så snart skolen velger å gjenåpne M&D.

 

- Hva betyr stengt automat for meg som kunde?
Dersom du har abonnement på 1 eller 2 produkter per dag, har ditt abonnementet blitt satt på pause og du kan være trygg på at du ikke vil bli belastet i perioden M&D ikke kan benyttes. 
Har du klippekort? Disse har ingen utløpsdato og kan trygt brukes igjen når skolen åpner M&D-automatene.

 

Finner du ikke svar på det du lurer på?

Ta kontakt med oss på tlf. 513 71 510 eller Tinematogdrikke@Tine.no