FAQ

Vi har samlet de vanligste spørsmålene dere har om vendingautomatene fra TINE i ungdomsskolen.

Betaling

 

- Har M&D brikken sluttet å fungere?​

Enklere betalingsløsning på vei! Dessverre er dagens betalingsløsning med M&D-brikken litt gammeldags og ikke så effektiv som vi ønsker. Vi bytter derfor betalingsløsning på maskinene slik at M&D brikken utgår, og det blir enklere for deg å bruke ordinære betalingsmetoder som bankkort eller Vipps. 

 

- Hadde du flere klipp igjen på brikken som ikke fikk brukt opp?​

Fortvil ikke. TINE vil refundere utestående beløp til dine foresattes konto​

 

- Hva skjer hvis barnet mitt har mistet M&D brikken, vil beløpet da bli refundert?​

I januar/februar bytter vi betalingsløsning på vending automatene og M&D brikken utgår. Har du fylt på klipp i løpet av de 12 siste mnd. vil utestående beløp bli refundert automatisk. Dersom du har fylt på siste 13-36 mnd .ber vi deg kontakte TINEs kundeservice for assistanse Tlf.: 23 288 334 ​ 


- Hva koster produktene?
Alle produktene koster 20 NOK. 

 

- Jeg har automatisk påfylling av M&D brikken i dag, når avvikles dette?​

Automatisk påfylling av M&D brikken stoppes i januar 2024.

 

 

- Hvor lenge kan man fylle på M&D brikken manuelt? ​

Det er mulig å fylle på brikken manuelt på min side frem til utgangen av januar 2024.

 

- Hvordan skjer tilbakebetaling av utestående klipp på M&D-brikken?​

Tilbakebetaling av saldo på eksisterende brikker per 29.02.2024: ​

  • Innbetaling som er utført siste 0-12 mnd: Utestående saldo tilbakebetales automatisk til den bankkonto som kjøpet ble foretatt fra. Utbetalingen gjennomføres i løpet av mars 2024.

  • Påfylling som er foretatt siste 13-36 mnd: Vennligst kontakt TINEs kundeservice for assistanse Tlf.: 23 288 334.

 

- Jeg har fylt på M&D brikken innenfor de siste 12 mnd, men ikke mottatt automatisk tilbakebetaling av utestående beløp, hva skal jeg gjøre?​

Utestående saldo tilbakebetales til den bankkonto som kjøpet ble foretatt fra i løpet av mars 2024. Dersom du ikke har mottatt denne tilbakebetalingen innen 1 april 2024 ber vi deg kontakte vår kundeservice Tlf: 23 288 334.

 

 


Vendingautomaten

- Hvordan fungerer automaten? 

Elevene kan enkelt kjøpe de produktene de ønsker fra automaten. Elevene velger ønsker produkt, betaler med bankkort eller Vipps, og produktet utleveres i luken.

 

- Hvilke betalingsmetoder kan man bruke?

Med ny betalingsløsning er det mulig å betale med bankkort, Vipps.

 

- Hva skjer hvis det er noe galt med automaten?

Dessverre er ingen maskiner perfekte, og feil på automaten kan forekomme. Er det noe galt med automaten kontakte Selecta sitt kundeservice på Tlf: 800 30 690 ​

 

Produktene

- Er det mye sukker i produktene?

  • Lettmelk sjokolade, eplejuice og appelsinjuice er helt uten tilsatt sukker eller kunstig søtning. De har et naturlig innhold av sukker fra melk og frukt. 
  • Iskaffe uten koffein er tilsatt kun 0,5% sukker og inneholder ikke kunstig søtning. 
     

- Når kommer det nye produkter?

Tine og Selecta jobber med å kunne tilby flere produkter enn det som er i automatene i dag, og har et mål om tilby flere mat- og drikkeprodukter i løpet av 2024. Gled dere!

 

- Er det koffein i iskaffen?

Nei, M&D Iskaffe inneholder ikke koffein.
 

- Hvilke melkefrie alternativer har dere?

Eple- og appelsinjuice er helt fri for melk, og kan trygt drikkes av melkeallergikere. 
 

- Hvilke vitaminer og mineraler inneholder produktene?

  • Drikkeproduktene som er melkebaserte er en kilde til kalium, kalsium, B12 og jod. 
  • Lettmelk sjokolade er beriket med vitamin D.
  • Eple- og appelsinjuicen kan inngå som en av de anbefalte "5 om dagen" av frukt og grønt.
  • Lettmelk sjokolade og iskaffe kan inngå som en av "3 om dagen" av de anbefalte daglige porsjonene meieri.

 

- Hvorfor tilbyr dere ikke vanlig, hvit melk?

Utvalget i vendingautomatene evalueres og justeres jevnlig, basert på bestselgende produkter. På grunn av for lav etterspørsel har vi derfor tatt hvit melk ut av sortimentet.
 

- Hvorfor tilbyr dere ikke påsmurt knekkebrød på alle skolene?

Introduksjonen av en ny produkttype medfører at automatene våre må bygges om og det kan dessverre ikke gjøres på alle skoler.
 

- Er det karragenan i Lettmelk kakao og M&D Koffeinfri iskaffe?

I august 2022 ble karragenan erstattet med en stabilisator som heter gellan gum. Vi ser på mulighetene for hvordan vi i vår produksjon kan lage disse produktene uten bruk av stabilisator, da dette er i tråd med TINEs mål om å ikke bruke flere tilsetningsstoffer enn det som er nødvendig for å sikre gode og trygge produkter.

Alle tilsetningsstoffer som TINE benytter er godkjente og vurdert som helt trygge å bruke. Det er ingenting som tyder på at gellan gum har negative effekter.

 

Finner du ikke svar på det du lurer på?

Ta kontakt med oss på tlf. (+47) 23 288 333 eller tinematogdrikke@tine.no