Vi har samlet de vanligste spørsmålene dere har om M&D.  
 

Betaling

- Hva koster det? 

10 klipp, kr. 159 (kr. 15,9 pr produkt)

20 klipp, kr. 310 (kr. 15,5 pr produkt)

30 klipp, kr. 442 (kr. 14,75 pr produkt) 

Prøvepakke 5 klipp, kr. 59 (kr.11,8 pr produkt)

Bestill her

- Kan jeg velge hvor mange produkter eleven kan ta ut per dag?
Ja, det kan du. Forbruket er forutsigbart med valgfri grense på hvor mange produkter barnet ditt kan hente ut per dag. Dette velger du når du bestiller eller ved å logge inn på Min side.
 

- Hva skjer når vi ikke har flere klipp igjen på klippekortet?
Du vil bli varslet per e-post når dere har 2 og 0 klipp igjen på kortet. For å minimere jobben med å logge inn og kjøpe nye klipp hver gang klippekortet er tomt, får du nå automatisk fornyelse av klippekortpakken du bestiller. Du kan når som helst logge deg inn på Min side og stoppe fornyelsen. 
 

- Tidligere kunne man velge mellom abonnement og klippekort. Hva betyr endringene i betalingsmetode for meg som eksisterende kunde?
Alle eksisterende abonnement har blitt konvertert til klippekort med automatisk fornyelse av 20 klipp. Det vil bli sendt ut flere varsler til abonnenter i forkant av transakasjonen, med mulighet for å stoppe automatisk fornyelse på "Min side". Eksisterende klippekortkunder vil få automatisk fornyelse av klippekort ved kjøp av ny klippekortpakke på "Min side". Ønsker du å stoppe automatisk fornyelse kan det gjøre på "Min side" når kjøpet er gjennomført.
 

- Hva skjer om M&D avvikles ved skolen min?
Hvis M&D blir avviklet ved skolen din, vil vi gi beskjed i forveien slik at du har mulighet til å bruke opp gjenværende klipp. Vi stopper automatisk fornyelse av klippekort på skoler som skal avvikles, slik at du har mulighet til å bruke opp klippene uten at det blir fylt på nye.

 


M&D-Brikken

- Hva gjør vi om vi har mistet M&D-brikken?
Om du har et aktivt abonnement eller klippekort må du logge inn på Min Side og melde tapt brikke. Den blir da deaktivert og du får valget om å bestille ny brikke. Ny brikke koster kr. 95,- og vil bli sendt hjem i posten. Den nye brikken må aktiveres på Min side for at klippekortet skal overføres.
 

- Ønsker du å bestille klippekort, men mangler M&D-brikken?
M&D-brikke deles ut til alle nye 8.klasseelever på skolen, samt elever på øvrige trinn som trenger ny brikke. Skolen skal alltid ha M&D-brikker tilgjengelig til elever som etterspør brikke utenom skolestart.

 


Produktene

- Er det mye sukker i produktene?

  • Lettmelk kakao, eplejuice og smoothie er helt uten tilsatt sukker eller kunstig søtning. De har et naturlig innhold av sukker fra melk og bær/frukt.  
  • Iskaffe uten koffein er tilsatt kun 0,5% sukker og inneholder ikke kunstig søtning. 
  • Mellommåltidsdrikken er tilsatt kun 3,9% sukker og inneholder ikke kunstig søtning. 

 

- Er det koffein i iskaffen?
Nei, M&D iskaffe inneholder ikke koffein.
 

- Hvilke melkefrie alternativer har dere?
M&D eplejuice og smoothie er helt fri for melk, og kan trygt drikkes av melkeallergikere.
 

- Hvilke vitaminer og mineraler inneholder produktene?

  • Drikkeproduktene som er melkebaserte er en kilde til kalium, kalsium, B12 og jod. 
  • Lettmelk kakao er beriket med vitamin D.
  • Smoothien er kilde til fiber
  • Smoothie og eplejuice kan inngå som en av de anbefalte "5 om dagen" av frukt og grønt.
  • Lettmelk kakao, iskaffe og mellommåltidsdrikk kan inngå som en av "3 om dagen" av de anbefalte daglige porsjonene meieri.
     

- Hvorfor er det ikke spiseprodukter i automaten?
Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre produktutvalget, og tester for øyeblikket spiseprodukter på utvalgte skoler. Vi håper å kunne tilby smakfulle og mettende spiseprodukter i løpet av kort tid.
 

- Hvorfor har ikke M&D de kjente og kjære TINE-produktene?
M&D er en merkenøytral tjeneste som har utviklet egne produkter tilpasset ungdom og helsedirektoratets anbefalinger om mat og måltider i skolen. Produktene er utviklet av ernæringsfysiologer, og testet og utvalgt av ungdommen selv. 
 


M&D-automaten

- Hvordan fungerer M&D-automaten? 
Med M&D brikken kan elevene enkelt hente ut de produktene de ønsker fra automaten. Eleven velger ønsket hylle, angitt med et nummer og skanner deretter brikken på maskinen, så vil produktet være klart til å nytes 

 

- Det er noe galt med automaten, hvem skal man kontakte? 
Dersom det er noe galt med automaten kontakter skolen eller eleven kundeservice på 513 71 510. Gjelder henvendelsen tekniske problemer skal henvendelsen rutes videre til vår driftspartner V:aroma som rykker ut for å rette feilen.  
 


Covid-19

- Hvilke smitteverntiltak tar dere?
Vi tar smittevern på alvor og er opptatt av at M&D skal være en trygg og hygienisk tjeneste. I forbindelse med Covid-19 har vi iverksatt en rekke smittevernstiltak for å sikre trygg bruk.

Ved alle M&D-automater har vi installert hånddesinfiserende middel og skilting som oppfordrer til bruk av dette både før og etter man har handlet. Vi har også synlig informasjon og oppmerking på gulv om trygg avstand i køen. 

Vi er opptatt av å til enhver tid følge myndighetenes anbefalinger og krav til smittevern, og vi vil raskt iverksette tiltak dersom det kommer nye anbefalinger i fremtiden. 
Se her for mer informasjon om TINEs tiltak i forbindelse med utbruddet av Covid-19.

 

- Automatene på skolen min er stengt. Hvorfor det?
Dersom M&D-automaten på skolen deres er stengt, er det en avgjørelse skolen har tatt. Med smittevernstiltakene vi tar, er vi trygge på at det er forsvarlig at tjenesten kan brukes under koronapandemien. 

Vi er jevnlig i kontakt med skolen med ønske om å bistå og tilrettelegge for gjenåpning av M&D.
Når skolen deres ønsker gjenåpning, klargjør vi automatene med smittevernstiltak for trygg bruk, og bistår gjerne med flytting av automat til andre plasseringer.
Dere vil bli varslet så snart skolen velger å gjenåpne M&D.

 

- Hva betyr stengt automat for meg som kunde?
Klippekort har ingen utløpsdato og kan trygt brukes igjen når skolen åpner M&D-automatene.

 

Finner du ikke svar på det du lurer på?

Ta kontakt med oss på tlf. 513 71 510 eller Tinematogdrikke@Tine.no